خبر فوری

قدس انلاین - سعید کوشافر: باز شنبه شد و با دستی پر از خبرهای خواندنی سراغ شما امدیم اگرچه تقریبا بیشتر هفته گذشته درکشورمان تعطیل بود اما بازار خبرهای جهانی وکشورمان هرگز متوقف نشدو همچنان خاورمیانه وکشورمان درصدر خبرهاقرار داشت ؛ ....

 از نتیجه جالب نظرسنجی ولایت فقیه درصدای امریکا و انتقاد از طراح خارجی برای حرم امام تا تبلیغ مبتذل برخی شرکتهای ایرانی و انگشترهایی با طرح پرچم داعش در ایران

*** نقش حضرت عیسی (ع) در زمان ظهور حضرت مهدی (عج)

یکی از سوالات مطرح در خصو ص حضرت حجت اینکه نقش حضرت عیسی (ع) در زمان ظهور حضرت مهدی (عج) چیست؟

طبق روایات وارده پس از ظهور حضرت حجت (عج) حضرت عیسی (ع) به اذن خداوند به زمین نزول خواهد کرد و در حضور همگان به عنوان یکی از یاران حضرت قائم (عج) پشت سر او به نماز خواهد ایستاد. [1] چنان که در روایتی از پیامبر اکرم (ص) آمده است: "سوگند به آن کسی که مرا مژده آور راستین قرار داد، اگر از عمر جهان، جز یک روز نمانده باشد، خداوند همان یک روز را آن قدر طولانی می کند، تا فرزندم مهدی خروج کند. پس از خروج او، عیسای روح الله فرود می آید و در پشت سر وی نماز می گزارد، آن گاه زمین با فروغ پروردگار خویش روشن می شود و حکومت مهدی به شرق و غرب گیتی می رسد". [2]

از آن جا که در این دوران عده بسیار زیادی از مردم را پیروان حضرت عیسی (ع) تشکیل می دهند و ایشان، آن حضرت را به عنوان منجی و مصلح جهانی می دانند با دیدن این صحنه و به پیروی از پیامبر خود به حضرت مهدی (عج) علاقه مند شده و به حضرتش گرایش و ایمان می آورند و این مطلب، خود یکی از اسباب پیروزی آن حضرت، در این حرکت و قیام عظیم جهانی او است.

 

***سخنرانی حسن روحانی در حرم امام حاشیه‌ساز شد

حسن روحانی که به منظور سخنرانی در مراسم بیست و ششمین سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در مرقد مطهر امام خمینی حضور یافته بود، با شعار اعتراضی عده ای مواجه شد.

بنا بر گزارش ها، در حالیکه رئیس جمهور در حال ایراد سخنرانی خود بود، گویا حضور برخی افراد در حرم امام، حساسیت عده ای را برانگیخته است.

بر اساس این گزارش، در خلال سخنان حسن روحانی «شعار مرگ بر منافق» سر داده شده که باعث شد روحانی چند ثانیه ای سخنان خود را قطع کند. وی سپس خطاب به شعار دهندگان گفت: متشکرم، بفرمایید.

همچنین برخی منابع نزدیک به دولت گزارش داده اند که روحانی در حالی سخنرانی خود را به پایان برد که عده ای "خودجوش" در صدد بر هم زدن سخنرانی او برآمدند، اما او سعی کرد سخنان خود را قدری بلندتر ایراد کند.

در سال های گذشته مراسم سخنرانی سیدحسن خمینی و محمود احمدی نژاد در حرم امام (ره) نیز دچار تنش شده بود.

***انتقاد زائری به اظهارات انصاری درباره طراحی جدید حرم امام(ره)

حجت‌الاسلام زائری در انتقاد به طراحی جدید حرم امام خمینی(ره) تاکید کرد: آیا شأن روح الهی انقلاب را قیمت سنگ ایتالیایی، طراح دکور خارجی و مشاور ناظر عربستانی تعیین می‌کند؟

حجت‌الاسلام محمد زائری، مدیرمسئول موسسه سرچشمه و از کارشناسان فرهنگی کشور نیز اخیرا در مطلبی در صفحه شخصی‌اش در اینستاگرام ضمن انتقاد از ساخت این بنا، پاسخی به اظهارات محمدعلی انصاری، مسئول ساخت حرم جدید امام راحل و سرپرست مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی داده است که آن را در ادامه می‌خوانید:

همشهری عزیز و بزرگوار ما جناب آقای انصاری در پاسخ اعتراضات به ساخت فضای جدید مرقد امام دو نکته مطرح فرموده اند که متأسفانه مشکل را بیشتر کرده است.

نخست این که گفته اند ما خواسته ایم کاری در حد و شأن امام انجام شود! کاش این حرف را کسی دیگر زده بود، آن وقت انتظار داشتیم جناب انصاری برآشوبد و به عنوان کسی که سالها توفیق خدمت به آن بزرگمرد الهی را داشته به جوش آید و فریاد بزند : " آیا می فهمید چه گفته اید؟ آیا شأن روح الهی انقلاب را قیمت سنگ ایتالیایی و طراح دکور خارجی و مشاور ناظر عربستانی تعیین می کند؟ " اما متاسفانه ایشان خودشان صراحتا چنین پاسخی داده اند و به معنای فرمایش خود دقت نداشته اند.

ثانیا فرموده اند که: می خواسته ایم تناسب و شباهت با مراقد ائمه اطهار و بقاع متبرکه حفظ شود که این هم متاسفانه عذر بدتر از گناه است. اتفاقا اشکال از تفکری است که مرقد امام را کنار بقاع متبرکه معصومین علیهم السلام قرار می دهد در حالی که حتى از نظر ظاهر باید این تفاوت کاملا محسوس و برجسته باشد. پیشوایان دین ما خط و مسیر را با تعابیری چون فرمایش امیر مؤمنان روشن کرده اند که " أنا عبد من عبید محمد " و تأکید کرده اند که " لا یقاس بآل محمد من هذه الأمة أحد" و عالمان دینی و بزرگان ما در طول تاریخ شیعه آن قدر نسبت به این موضوع حساسیت و وسواس داشته اند که امثال خواجه طوسی رضوان الله علیه با آن عظمت وصیت کرد که او را پایین پای کاظمین علیهماالسلام دفن کنند و بر قبرش این آیه شریفه را بنویسند که : " و کلبهم باسط ذراعیه ... ". حتى اگر کسی با سیره علمای سلف و شیوه مراجع تقلید شیعه هم آشنا نباشد مرور سخنان امام راحل در باره نسبت و اعتقادشان در فاصله با خاندان رسول الله کاملا روشنگر و تکان دهنده است.

گیرم اصلا این امام پیشوای مستضعفین و محرومین نبود و فقط باید سالی یکبار و در مناسبات خاص برخی مسوولان در مسیر سفرهای خارجی و سر راه شان از شمال تهران به فرودگاه امام استراحت کوتاهی هم در کنار این مرقد منور داشته باشند ، آیا فهم ما از نسبت امام با خاندان رسول اکرم صلوات الله علیهم این است که باید بدون توجه به عناصر بصری و شناختی فرهنگ آیینی مرقد ایشان را شبیه حرم مطهر معصومین بسازیم و ذهن و درک مخاطب عمومی را نسبت به مبانی اعتقادی ویران کنیم ؟

 

***خاطره ضرغامی از سفر به ترکیه

عزت‌الله ضرغامی رئیس سابق رسانه ملی پست جدیدی را در صفحه شخصی اش در اینستاگرام منتشر کرد.

وی نوشت: این عکس مربوط به صرف شام در استانبول ترکیه است. رستوران هایی شبیه فست فود ولی با غذاهای سالم محلی و در عین حال چندین برابر ارزان تر از رستوران های رسمی! نمی دانم چرا در ایران با این همه تنوع غذایی کمتر مشابه آن پیدا می شود.

صاحب رستوران به احترام ما ایرانی ها، نان تازه و داغ خود را با نام ایران تزئئین کرد و گفت که ایرانی ها را خیلی دوست دارد.

وی همچنین نوشت: مردم ترکیه به شدت به مردم ایران علاقمندند و در هر فرصتی این دوستی و قرابت را ابراز می کنند. ولی به نظر می رسد مسؤولان سیاسی این کشور زاویه زیادی با نگاه مردم خود پیدا کرده اند. مدتی است ترکیه دچار اشتباهات راهبردی شده و عملاً مسؤولیت تدارک، تقویت و پشتیبانی خطرناک ترین تروریست های منطقه را به عهده گرفته است.

 

***خبر اعلام بازگشت اتباع ایرانی از سوریه صحت ندارد

حسن شمشادی خبر اعلام بازگشت اتباع ایرانی حاضر در سوریه به کشورمان را به دلیل وخامت اوضاع دمشق تکذیب کرد.

حسن شمشادی خبرنگار اعزامی صدا و سیما به سوریه که چند هفته‌ای است با پایان ماموریتش به ایران بازگشته، خبر اعلام بازگشت اتباع ایرانی از سوریه را تکذیب کرد.

وی در صفحه شخصی اینستاگرامش نوشت: از دیروز، در گروه‌های مختلف مجازی، این شایعه در حال دست بدست شدن است که «بدلیل وخامت اوضاع دمشق ورسیدن محدوده خطر به خود شهر امروز رسما به اتباع ایرانی حاضر درسوریه اعلام شد این کشور را ترک کنند. از جمله به دانشجویان جامعه المصطفی،مهندسان، تجار و . . . البته نیروهای نظامی هنوز هستند.» اما بنده با تماسی که با چند تن از دوستانم در دمشق داشتم این مطلب را از اساس تکذیب کردند.

وی افزود: یکی دیگر از دوستان نیز در جامعه المصطفی، از دایر بودن این مرکز علمی، دانشگاهی و برگزاری امتحانات پایان ترم دانشجویان آن، به طور منظم و طبق برنامه ریزی پیش بینی شده خبر داد.

***انگشترهایی با طرح پرچم داعش در ایران

به تازگی انگشترهایی با طرح پرچم گروه تروریستی داعش در ایران مشاهده شده است.

حسن شمشادی خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما در صفحه شخصی اینستاگرامش نوشت: انگشتر با طرح پرچم داعش در ایران چه میکند؟

وی به نقل از یکی از کاربران شبکه اجتماعی افسران نوشت :  برای خرید انگشتر به نقره فروشی شهرمان رفتم و با کمال تعجب دیدم انگشتری با طرح پرچم داعش و نقره ساخت ترکیه در ویترین است!!! از فروشنده خواستم انگشتر را بیاورد و از ان عکس گرفتم به بهانه نشان دادن به دوستانم.... آیا قرار است بعد از انگشتر و نشانه های داعش تفکرشان نیز وارد کشور شود؟؟

 

***ادعای حضور هزاران نیروی مسلح ایرانی و عراقی در سوریه

برخی منابع خبری به نقل از یک منبع سوری گزارش داده اند که «هزاران نیروی مسلح ایرانی و عراقی، برای دفاع از دمشق، در سوریه مستقر شده اند.»

خبرگزاری فرانسه به نقل از یک منبع امنیتی سوریه که "هویت او فاش نشده" روز چهارشنبه ( ۱۳ خرداد) گزارش داد: « حدود هفت هزار نیروی ایرانی و عراقی در هفته های گذشته وارد سوریه شده اند و اولویت آنها دفاع از پایتخت سوریه است».

طبق آنچه این خبرگزاری گزارش کرده است، «به گفته این منبع، بیشترِ این نیروها را عراقی ها تشکیل می دهند.»

وی افزوده است: «هدف این است که شمار این نیروها به ده هزار نفر برسد و به نیروهای ارتش سوریه برای دفاع از دمشق و سپس بازپس گیری جسرالشُغور کمک کنند».

به گفته او جسرالشغور کلید دسترسی به سواحل مدیترانه و منطقه "حَما" است.

خبرگزاری فرانسه یادآوردی کرده است که قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران روز دوشنبه گفته بود: جهانیان از تحولات چند روز آینده در سوریه شگفت زده خواهند شد.

 

***آمریکا برای حمله نظامی به سوریه منتظر ایران است

روزنامه رای الیوم به نقل از رسانه صهیونیستی هآرتص گزارش داد: «وزارت خارجه آمریکا در حساب رسمی خود توئیت کرد بشار اسد به حمایت از داعش متهم است و این بر خلاف ادعای دمشق در مبارزه با تروریسم است.»

این روزنامه چاپ لندن در ادامه نوشت:«وزارت خارجه آمریکا ادعا کرده بشار اسد در حال مشغول کردن جبهه میان داعش و گروه های تروریستی دیگر برای ممانعت از سیطره آنها به شهر علوی نشین لاذقیه است.»

  این روزنامه در ادامه خاطرنشان کرد: «ائتلاف ضدداعش باید راهبرد خود را تغییر دهد و در ضمن اجرای راهکار سیاسی علیه دمشق به مبارزه با داعش هم ادامه دهد.»

این روزنامه در ادامه نوشت: «هر چند که آمریکا در مورد دخالت نظامی مستقیم در سوریه سر دو راهی قرار گرفته ولی باید از معارضان سوریه حمایت هوایی کند.

علت اینکه آمریکا سر دو راهی قرار گرفته این است که منتظر عکس العمل ایران بعد از توافق هسته ای در خصوص سوریه است.»

این روزنامه در ادامه گزارش داد: «همکاری ایران در حل سیاسی بحران سوریه واشنگتن را از دخالت نظامی مستقیم علیه سوریه بازخواهد داشت؛ چرا که ایران نقش اساسی در سوریه ایفا می کند.

این کشور توانسته نیروهای شیعه را از نقاط مختلف علیه داعش هماهنگ کند و در کنار ارتش سوریه در حال مبارزه با سایر گروه های تروریستی هستند.»

 

***از گزارش نیویورک‌تایمز در مورد ایران بهت‌زده شدیم

روزنامه آمریکایی "نیویورک‌تایمز" (NYTimes) در گزارشی درباره اجرای تعهدات توافق اولیه ژنو از سوی ایران، عملکرد کشورمان را "تخطی" از تعهدات عنوان کرد، اما ، وزارت امور خارجه آمریکا، به گزارش این روزنامه درباره "تخطی ایران از توافق اولیه و افزایش ذخیره غنی‌سازی‌اش" واکنش نشان داده و آن را پر از اشتباه خوانده است.

بر اساس گزارش "بی بی سی"، با واکنش سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به این گزارش که به توییتر هم کشید، برخی از منتقدان رویکرد کنونی دولت باراک اوباما، او را به دفاع از ایران و حرف زدن به جای ایران متهم کردند.

نیویورک‌تایمز در گزارش خود مدعی شده بود که ایران با نقض توافق اولیه، ذخیره اورانیوم غنی‌شده خود را افزایش داده و این به پیچیده شدن مذاکرات جاری منجر شده است.

ماری هارف، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، روز سه‌شنبه در جلسه روزانه با خبرنگاران، گفت که این گزارش پر از غلط است و دولت ایالات متحده "بهت‌زده" شده است که چطور نیویورک‌تایمز چنین گزارش پر اشتباهی را چاپ کرده است.

هارف همچنین گفت که این گزارش، "یک مناقشه ساختگی" ارائه داده است؛ نه واقعیت.

این گزارش نیویورک‌تایمز را "دیوید سنگر" خبرنگار امور امنیت ملی این روزنامه مستقر در واشنگتن و همچنین ویلیام بهراد، گزارشگر علمی این روزنامه نوشته‌اند.

دیوید سنگر در واکنش به موضع وزارت خارجه آمریکا که گزارش را "بهت‌آور" خوانده بود، بار دیگر به گزارش تازه‌ای از موسسه علوم و امنیت بین‌المللی اشاره کرد که می‌گوید مبنای گزارش او بوده است.

هارف این بار در توییتر در چند پیام خطاب به این روزنامه‌نگار نوشت که بندهای مختلفی از گزارش او "نادرست" است.

او از جمله تاکید کرد که بر خلاف گزارش نیویورک‌تایمز، ایران از زمان توافق اولیه هیچ اقدامی خلاف آن توافق یا تعهداتش نکرده است.

 

****تبلیغ مبتذل برخی شرکت‌های ایرانی

مدتی است برخی شرکت های ایرانی داخلی تبلیغ محصولات خود را به تعدادی از شبکه های ماهواره ای ضد انقلاب سپرده اند تا در لابه لای فیلمها و سریالهای ترکیه ای و کره ای این تبلیغات را به روی آنتن ببرند. جدیدا هم برخی فیلمهای ایرانی سر از تبلیغ در شبکه های ماهواره ای درآوردند.

 مشخص نیست چرا این سبک تقاضا در شرکت های ایرانی بالا رفته و در شبکه ای که مروج زنای محصنه، لواط، رابطه نامشروع زنان، شرب خمر، دروغ و دیگر گناهان کبیره است، باید در لابلای آنها نام شرکت های ایرانی به گوش برسد.

برای مثال شامپوی "ل" یکی از اولین برندهایی بود که در ماه های اخیر پایش به این شبکه ها باز شد. تبلیغات این محصول در پیک بازدید و در میان قسمت های حساس سریال فاطماگل پخش شد وجالب اینجاست که در تیزر آگهی این محصول از زنی نیمه برهنه استفاده می شود و  زبان آن ترکی استانبولی است یا چای "ش" نیز یکی دیگر از محصولات است و در تبلیغ این محصول جمعی از زنان نیمه برهنه و مردان هندی هستند که از روی بی حوصلگی در یک پارتی نشسته اند و بعد از نوشیدن چای به صورت جمعی به رقص و پایکوبی می پردازند یا اولین تبلت ایرانی محصولی است که روزی افتخاری برای تولید ملی بود و متاسفانه برای تبلیغاتش دست به دامن شبکه های فاسد ماهواره ای شده است.

در میان تبلیغات مختلفی که از یک شبکه ماهواره ای پخش می شود، تبلیغ ماکارونی "پ" نیز به نوبه خود جالب است این محصول با گذشت دو ماه از سال جدید هنوز در حال تبریک گفتن به مناسبت سال نو است و به نظر می رسد جزو گروه هایی هست که تا آخر خرداد نیز سال نو را تبریک می گویند. البته اینکه چرا از یک شبکه ضد فرهنگی به خانواده های ایرانی تبریک می گوید نیز مشخص نیست.

برخی هزینه بالای تبلیغات در صدا و سیمای ایران را از دلائل گرایش تعدادی از شرکتها به تبلیغ در ماهواره می دانند اما با توجه به صهیونیستی بودن ماهیت این شبکه ها و کارویژه ای که در تاسیس آنها تعریف شده آیا رجوع به آنها به رغم قیمت پایین تبلیغات نسبتی با منافع ملی پیدا می کند یا اینکه مدیران این شرکتها با نگاه به منافع شخصی بر مصالح ملی چشم بسته اند؟

 

***امیر «جبهه النصره» ایران را تهدید کرد

روزنامه رای الیوم نوشت: «ابو محمد الجولانی امیر جبهه النصره در گفتگوی ویژه با شبکه الجزیره مقابله با نفوذ ایران در منطقه را هدف بعدی این گروه تروریستی عنوان کرد.»

این روزنامه چاپ لندن در ادامه نوشت: «ابومحمد الجولانی در بخش دوم مصاحبه با شبکه قطری الجزیره گفته ایران در نظر دارد تا امپراتوری خود را زنده کند ولی النصره با این ایران به طور جدی مقابله خواهد کرد.»

وی در ادامه ادعاهای خود که از سوی شبکه «تروریست محور» الجزیره به او دیکته شده است، ادعا کرد: «ایران هر چند نیروهای نظامی خود را وارد میدان جنگ نکرده ولی با جذب شیعیان منطقه توانست تا اهداف منطقه ای خود را محقق کند.»

وی در ادامه ادعا کرد: «ایران حضور نظامی مستقیمی در سوریه ندارد بلکه در حد مشاوره نظامی در جبهه های سوریه مستشاران خود را اعزام می کند.

ولی با این وجود توانسته حزب الله را در مقابل گروه های جهادی سازماندهی کند و مانند حوثی ها در یمن آنها را علیه دشمنان بکارگیرد. ولی النصره با ایران به طور جدی مقابله خواهد کرد و مانع پیشرفت قدرت روز افزون ایران خواهد شد.»

وی در ادامه افزود: «آمریکا در نظر دارد تا با مواجه کردن کشورهای عربی منطقه با ایران کاری کند تا در نهایت سران عرب را به تکیه کردن و پناه بردن به واشنگتن سوق دهد.»

وی در ادامه اظهار داشت:«حاکمان عربی به ویژه سران کشورهای خلیج {فارس} ارتش های خود را تنها برای خاموش کردن صدای ملت ها تجهیز می کنند.

سران عرب با تبعیت از غربی ها همواره در حال محافظت ار تخت پادشاهی بوده و تظاهرات مسالمت آمیز و آزادی خواهی ملت ها برای تعیین سرنوشت خود را پوچ و بی ارزش می دانند.»

 

***شناسنامه آمریکایی، حق مسلم فرزندان ماست

مطابق با قوانین جمهوری اسلامی ایران، این که زن و شوهری تصمیم بگیرند فرزندشان را در کدام کشور به دنیا آورند، مساله ای شخصی و خصوصی است و قانونا و شرعا نمی توان آن ها را از این چنین اقداماتی منع کرد، اما دغدغه ی این یادداشت قطعا این هست که آیا عقلا و متناسب به مطلوبیات اخلاقی اسلامی-ایرانی، این عمل درست است یا غلط.

روزهای پایانی اردیبهشت امسال، خبری منتشر شد به شرح زیر:

«مهناز افشار مدتی است از کشور خارج شده تا ماه‌ های آخر بارداری‌ اش را در خارج از ایران بگذراند.»

در ابتدا شاید این نوع جملات به ذهن برسند که «خب به ما چه!» یا «رفته که رفته» یا «خوش به حالش که رفته» یا «کاش ما ام پول داشتیم و می رفتیم» و امثالهم.

 به عنوان یک تصمیم شخصی دلیلی ندارد که ما به اصطلاح اسلامی، تجسس کنیم در امور زندگی دیگران، اما وقتی این خبر به صورت خودخواسته و سفارشی در رسانه های مختلف منتشر می شود و با در نظر گرفتن این نکته که اگر خانم مهناز افشار نمی خواست، طبیعتا کسی از رفتن وی یا لا اقل از نیتش باخبر نمی شد، این دغدغه پیش می آید که رسانه ای شدن این نوع تصمیمات شخصی و خصوصی، لا اقل از وجه فرهنگ سازی (نه حقوقی و قانونی) از بعد شخصی فراتر رفته و می تواند در نگاه جوانان و پدر و مادرهای آینده ی ایران، تاثیرات نامطلوب انکار ناپذیری بگذارد.

این اولین بار نیست که بازیگری تصمیم به سفر به کشورهای اروپایی و آمریکا پیش از زایمان می گیرد؛ خانم شیلا خداداد نیز پیش از این برای وضع حمل به خارج سفر کرده بود تا بتواند برای پسرش سامیار شناسنامه ی غیر ایرانی بگیرد.

بازیگران و سینماگران، امروزه در اقصی نقاط جهان و اتفاقا مخصوصا در همان آمریکا، نه تنها یک هنرمند هستند، بلکه سفرای فرهنگی و حتی سیاسی محسوب می شوند که دولت های متبوعه ی آنان، با بهره گیری از شهرت و محبوبیت سینماگران، از آن ها در راستای تبلیغ و تبیین فرهنگ، سیاست، سبک زندگی و نیز اهداف ملی گرایانه شان در افکار عمومی سراسر جهان، از هیچ حسن استفاده یا بعضا سوء استفاده ای دریغ نمی کنند.

 حال تصور کنید که یک بازیگر ایرانی، بشود سفیر مهاجرت! آن هم مهاجرت به آمریکا! قطع به یقین این عمل اگرچه خلاف قانون نیست ولی قطعا خلاف منافع ملی و در جهت خلاف امید به زندگی در ایران و اصلاح و ترویج سبک زندگی اسلامی-ایرانی به شمار می رود. حال سوالی که پیش می آید این است که آیا بازیگران قانونا یا شرعا یا عقلا یا عرفا موظفند که سبک زندگی اسلامی-ایرانی را ترویج دهند؟ به عقیده ی نگارنده قطعا پاسخ منفی است. خیر؛ کسی موظف نیست، ولی طبیعتا هنرمندان هر کشوری سعی در اصلاح اوضاع مردم خودشان و الگوسازی های زیستی قابل استفاده در داخل برای مردم کشورشان دارند.

با لحاظ کردن این نکته ی غیرقابل اغماض که پزشکی ایران در برخی رشته ها در دنیا زبانزد است، این نکته که شاید مثلا فلان بازیگر به خارج رفته تا در آن جا زایمان بدون درد کند هم تقریبا قوت خود را از دست می دهد؛ پس معقول است اگر حدس قوی را در سفر مهناز افشار، صرف گرفتن شناسنامه ی آمریکایی برای فرزندش در نظر بگیریم و این تهمت یا برچسب محسوب نمی شود، بلکه یک حدس قوی و معقول است.

سوال حیاتی که در این جا پیش می آید این است که، مسیر حرکت بازیگران ما متناسب با ارزش ها، آرمان ها، افکار و عقاید ایرانی ها، چه وضعیتی دارد و نیز آیا مسئولان موظفند در رابطه به چنین فعالیت هایی که قطعا فعالیت علیه نظام یا علیه منافع ملی محسوب نمی شود اما در راستای فعالیت تبلیغی به نفع دشمن درجه ی یک ما آمریکاست، سیاست گزاری هایی انجام بدهند یا خیر؟

 فارغ از نکات فوق، آیا جز این است که این جنس رفتارها و سفر پیش از زایمان والدینی ایرانی به آمریکا برای این که فرزندشان از موهبت (!!!)‌ شناسنامه ی آمریکایی برخوردار شود، به معنای تحقیر شناسنامه و هویت ایرانی و یک عمل ضد ایرانی است؟ آیا این بدان معنا نیست که ایران حتی ارزش این را ندارد که در آن متولد شویم و اگر در دشمن ایران هم متولد شویم، بهتر از آن است که در این کشور دیده به جهان بگشاییم؟‌ آیا به این معنا نیست که اگر در ایران متولد شویم، آمریکا را از دست می دهیم ولی اگر در آمریکا متولد شویم، ایران مثل یک جنس بنجل و یک کشور به مثابه یک دهات، همواره سهل الوصول است؟

 

***تبلیغ شمر و اوباما برای کفش فروشی های ایران!

استفن کینزر، خبرنگار الجزیره که مدتی را در ایران به گشت‌وگذار مشغول بوده است، چند روز قبل مقاله‌ای دربارۀ مذاکرات هسته‌ای میان ایران و شش قدرت جهانی نگاشته است و در بخشی از آن از اشتیاق مردم ایران برای توافق هسته ای سخن گفته است.

پاراگراف ابتدایی این مقاله چنین می‌گوید: «بر فراز یکی از میدان‌های اصلی تهران، تصویری تمام‌قد و ۱۲ متری از باراک اوباما در کنار یک قهرمان باستانی ایرانی است که هر دو کفش‌هایی شیک به پا دارند. شعار زیر این تصویر می‌گوید: در امان باش، با ما راه بیا. این تبلیغی برای یک شرکت کفش ایرانی است، و نشانه‌ای از اینکه ایرانیان چه مشتاقانه به امید توافقی هسته‌ای هستند که تحریم‌های اقتصادی را رفع می‌کند و شاید دوره‌ای جدید در روابط با ایالات متحده می‌گشاید.»

نگارندۀ این مقاله که مضمون اصلی متن خود را به اهمیت مصالحۀ هسته‌ای اختصاص داده است، در خواندن کلیدی‌ترین نمادی که به آن اشاره می‌کند اشتباه کرده است. تصویر مد نظر کینزر، یکی از تابلوهای مشهور «با ما باش، در امان باش» است که مدتی پیش برای هشدار نسبت به مذاکرات هسته‌ای در شهر تهران برافراشته شدند و در واقع مفهومی کاملا متناقض با آنچه که خبرنگار الجزیره برداشت کرده است، دارند.

این تابلو چندی پیش توسط خانه طراحان انقلاب اسلامی طراحی شده و به نشانه اعتراض به آمریکا در نزدیکی میدان ولیعصر تهران نصب شده بود. گفتنی است پیش از این در همین راستا تبلیغاتی با عنوان صداقت آمریکایی نیز در اعتراض به مشی آمریکا در مذاکرات هسته ای در جای جای تهران نصب شده بود که البته پس از مدتی با اعتراض برخی حامیان دولت، توسط شهرداری جمع آوری گردید.

 

***پارکینگ اختصاصی برای خانم ها

یک مرکز خرید در شانگهای فضای بسیار بزرگی از پارکینگ خود را فقط به رانندگان خانم اختصاص داده است.

این مرکز خرید به تازگی با اختصاص دادن قسمت مخصوصی از پارکینگ خود به رانندگان خانم جنجال زیادی در رسانه های این کشور به پا کرد. سایز این پارکینگ ها حدود نیم متر بزرگتر از حد طبیعی است و با رنگ صورتی مشخص شده است. البته مسئولان این فروشگاه می گویند که این نیم متر اضافه را برای راحتی بانوان در نظر گرفته اند.

در این چهار فضای صورتی رنگ عکس نمادینی از یک خانم کشیده شده و هیچ آقایی اجازه پارک کردن ماشین خود را در این مکان ندارد. پیش از این نیز چنین کاری در فروشگاه های کره ای و آلمانی انجام شده بود. اما این پارکینگ های صورتی سایز بزرگ این سوال را ایجاد کرد که آیا رانندگی خانم ها بدتر از آقایان است که نیاز به چنین فضای مجزا و بزرگتری برای پارک دارند؟

واکنش ها به این پارکینگ های مجزا به کل کل های رانندگی هم رسید به طوریکه برخی پیشنهاد دادند که باید پارکینگ مجزایی نیز برای رانندگان مبتدی طراحی شود و جنسیتی کردن پارکینگ معنایی ندارد. اما مسئولین این فروشگاه معتقدند که این کار ربطی به تبعیض نژادی نداشته و صرفا راهی برای نشان دادن محبت و احترام به خانم هاست.

حالا هیچ بعید نیست که در آینده برخی از فروشگاه های بزرگ دیگر نیز از این طریق برای کشاندن خانم ها به فروشگاهشان و فروش بیشتر استفاده کنند.

 

***دفاع از صادرات آب به بهانه اشتغال!

در شرایطی که کشور با بحران آب مواجه است سال گذشته بیش از 391 هزار تن سیب زمینی که برای تولیدش بیش از 330 میلیارد لیتر آب مصرف شده، صادر شده است که رییس انجمن ملی سیب‌زمینی معتقد است با توجه به اشتغالزا بودن این حوزه به نظر نمی‌رسد که صادرات این محصول غیرمنطقی باشد.

محمدرحیم نیازی با بیان این‌که سال گذشته به کشور‌های عراق، افغانستان، آذربایجان و روسیه سیب‌زمینی صادر کردیم، اظهار کرد: برای تولید تمام محصولات کشاورزی آب مصرف می‌شود و اینگونه نیست که میزان آب‌بری سیب‌زمینی در ایران با کشور‌های دیگر متفاوت باشد.

وی ادامه داد: مقدار آب مصرفی سیب‌زمینی هر سال بسته به میزان بارندگی فصلی متفاوت است و اگر با این دیدگاه نگاه کنیم که نباید سیب‌زمینی در داخل تولید شود، در مورد امنیت غذایی با مشکل روبرو می‌شویم.

رییس انجمن ملی سیب‌زمینی راهکار خود را برای حل این مساله صرفه‌جویی در مصرف آب با استفاده از روش‌های مکانیزاسیون عنوان کرد و افزود: در این زمینه تعداد زیادی از کشاورزان مشغول به کار هستند که اگر بخواهیم تولید و صادرات سیب‌زمینی را متوقف کنیم، در زمینه‌ اشتغال نیز با مشکل روبرو خواهیم شد.

 

***حال عمومی چمران مساعد است

عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران از انتقال مهدی چمران به تهران خبرداد.

ابوالفضل قناعتی در خصوص آخرین وضعیت درمانی مهدی چمران گفت: در پی افت فشار رئیس شورای شهر تهران در آیین سالگرد حضرت امام خمینی (ره) در بجنورد وی به بیمارستان امام رضا (ع) منتقل شده است و پس اقدامات اولیه درمان وی شروع و خوشبختانه مشکلی برای وی به وجود نیامده است.

قناعتی با بیان اینکه افت فشار تنها دلیل بستری شدن رئیس شورای شهر تهران بوده که هم‌اکنون نیز شرایط وی توسط پزشکان مناسب اعلام شده است، افزود: براساس اعلام همراهان چمران، با نظر پزشکان وی امروز(جمعه) به تهران منتقل می‌شود.

قناعتی افزود: با تماسی که با یکی از همراهان وی داشتم حال عمومی چمران مناسب و خطری وی را تهدید نمی‌کند.

 

***یارکشی قلعه‌نویی و استیلی در کانادا

به‌زودی پیشکسوتان استقلال و پرسپولیس به همراه تیم هنرمندان در تورنتوی کانادا در تورنمنتی دوستانه حاضر می‌شوند؛ تورنمنتی که برنامه‌ریزی آن را کورش تشت‌زر پیشکسوت استقلال انجام داده است.

تشت زر که چند سالی است در کانادا زندگی می‌کند، برای این بازی‌ها چهار تیم آکادمی فوتبالش در کانادا، هنرمندان، استقلال و پرسپولیس را دعوت کرده است.

برای بازی در استقلال، اگر مشکلات ویزای برادران بیانی، ستار همدانی و حمید ملک احمدی حل شود، بازی آنها در کنار امیر قلعه‌نویی قطعی است.

در سوی دیگر هم غیر از استیلی و رضا عابدیان، بازیکنانی چون بهنام ابوالقاسپور به میدان می‌روند. بازیکنانی چون داریوش یزدانی و شیرازی که در کانادا بازی می‌کنند هم برای استقلال بازی خواهند کرد.

قلعه‌نویی که سرانجام امسال رکورد شکست‌ناپذیری‌اش در دربی در بازی رفت و برگشت شکسته شد، می‌خواهد در تورنتو با شکست دادن استیلی که بازنده دربی تهران هم بوده، دوباره از این شرایط تلخ خارج شود.

ایرانی‌های تورنتو بیش از همه ایرانی‌های ساکن خارج از کشور هستند.

 

****تماشای فوتبال برای زنان حرام است!

یک مفتی سعودی، تماشای فوتبال مردان را برای زنان حرام اعلام کرد.

یک مفتی عربستان اعلام کرد تماشای فوتبال مردان برای زنان مسلمان حرام است و افرادی که به این کار مبادرت می‌ورزند گناه کبیره مرتکب می‌شوند، چراکه تماشای بدن مردان با لباس ورزشی برای زنان حرام است.

 

*** حق‌السکوت به خاطر گل آنری

طبق اعلام مدیراجرایی اتحادیه فوتبال ایرلندجنوبی، فیفا برای منصرف کردن این کشور از شکایت علیه یک ناداوری مبلغ 5 میلیون یورو به همتایان ایرلندی خود پرداخت کرد.

پس از اینکه تیری آنری، ستاره وقت فوتبال فرانسه به کمک دست، باعث شکل‌گیری گل صعود تیمش در بازی پلی‌اف جام‌جهانی 2010 مقابل جمهوری ایرلند شد، سران فوتبالی این کشور قصد شکایت از فیفا را داشتند که گویا نهاد تصمیم‌گیرنده برای فوتبال در قالب  بودجه 5 میلیون یورویی برای ترمیم و بازسازی وررشگاه به آن‌‌ها حق السکوت داد تا کار به شکایت نیجامد!

دلانی، مدیر اجرایی اتحادیه فوتبال انگلیس در این‌باره بیشتر توضیح داد:«  فیفا از اینکه راهی برای ساکت کردن ما یافته بود، خوشحال بود. شخص بلاتر هم با خونسردگی خود مدام به اعتراض‌های لبخند می‌زند. این پول به ما پرداخت شد تا در واقع از حق اعتراض به داوری و ارکان فیفا صرفنظر کنیم.»

طبق توافق صورت گرفته بین فیفا و اتحادیه فوتبال ایرلند قرار بود در صورت صعود کشور بریتانیایی به جام‌جهانی 2014، 5 میلیون یورو قرض پس داده شود اما جمهوری ایرلند هرگز صعود نکرد  و سرنوشت آن پول هم مشخص نشد.

دلانی حاضر نشد به  اتهام پرداخت سالانه 360 هزاریورو به سازمان متبوعش از سوی فیفا، پاسخ درستی بدهد.

 

***دشمنی عربستانی‌ها با ایران بیشتر از اسرائیل است

روزنامه آمریکایی بوستون گلوب در گزارشی نوشت: بر اساس يک نظرسنجی که توسط کالج «آی‌.دی‌سی» اسرائيل انجام شده است، شهروندان عربستان سعودی گفته‌اند که جمهوری اسلامی ايران و گروه حکومت اسلامی را بيشتر از اسرائيل، دشمن خود می‌دانند.

بوستون گلوب نوشت: اين نظرسنجی در دو هفته اخير، توسط مرکز علمی هرتسليا و با همکاری دانشگاه آمريکايی ويسکانسين - ميلواکی انجام و در آن از ۵۰۶ شهروند سعودی به وسيله تلفن نظرخواهی شده است.  بر اساس نتايج نظرسنجی انجام‌شده، ۵۳ درصد شهروندان عربستان سعودی گفته‌اند که ايران را بزرگترين دشمن خود می‌دانند؛ در حالی که ۲۲ درصد گفته‌اند که چنين حسی را به گروه حکومت اسلامی دارند و تنها ۱۸ درصد از اسرائيل به عنوان بزرگترين دشمن خود نام برده‌اند. نتايج اين نظرسنجی همچنين می‌گويد اکثر سعودی‌ها خواهان آن هستند که در صورت مسلح شدن ايران به بمب اتمی، حکومت اين پادشاهی نيز اقدام مشابهی انجام دهد.

این روزنامه در ادامه نوشت: همچنين ۸۵ درصد سعودی‌ها گفته‌اند که همچنان از طرح صلح اعراب که تقريبا يک دهه پيش به رهبری عربستان سعودی ارائه شد، حمايت می‌کنند. بر مبنای اين طرح، اعراب در صورت بازگشت اسرائيل به مرزهای قبل از ۱۹۶۷ با اين کشور صلح خواهند کرد. نتايج اين نظرسنجی نشان‌دهنده دغدغه‌های مشترک فراوان ميان عربستان سعودی با اسرائيل است که هر دو به شدت نگران تبعات توافق احتمالی اتمی ميان ايران با قدرت‌های جهانی هستند.

الکس مينتز، ریيس موسسه سياست و استراتژی در کالج آی.دی‌.سی اسرائيل گفته است: نتايج اين نظرسنجی نشان می‌دهد که «آنچه ما اينجا درباره سعودی‌ها فکر می‌کنيم دقيقا آن چيزی نيست که آنها واقعا هستند». آقای مينتز افزوده است: «ميزان زيادی از منافع، تهديدها و برنامه‌ها -ميان اسرائيل و عربستان سعودی- وجود دارد و بعضی از سعودی‌ها حتی علاقه داشتند نيروی خود را با اسرائيل تقسيم کنند».

 

***اسرائیل و عربستان روابط خود را علنی کردند

نشریه آمریکایی بلومبرگ (Bloombergview) در خبری تحت عنوان "اسرائیل و عربستان، مذاکرات مخفیانه خود برای مهار ایران را آشکار کردند" از نشست های مقامات سعودی و صهیونیستی برای مقابله با ایران پرده برداشت.

در این گزارش آمده است: «از زمان شروع این نشست های دو طرفه در سال 2014، نمایندگانی از اسرائیل و عربستان سعودی، پنج نشست محرمانه برای گفتگو درباره دشمن مشترک خود، ایران، داشته اند. روز پنجشنبه، این دو کشور، با حضور در شورای روابط خارجی در واشنگتن، دیپلماسی محرمانه خود را آشکار کردند. برای کسانی که اخبار خاورمیانه را از نزدیک پیگیری می کنند، این موضوع که عربستان و اسرائیل اهداف و منافعی مشترک در مهار ایران دارند مطلبی در ظاهر محرمانه اما واضح است. اما تا روز پنجشنبه، به دیپلماسی واقعی جاری میان این دو کشور، هرگز به صورت رسمی اذعان نشده بود. عربستان سعودی هنوز حق موجودیت اسرائیل را به رسمیت نمی شناسد.»

این پایگاه آمریکایی در رابطه با این جلسه نوشت: «در این جلسه ابتدا "ماجد انوار اشکی"  ژنرال بازنشته سعودی و مشاور سابق شاهزاده "بندر بن سلطان" به زبان عربی سخنرانی کرده و بعد از آن "دور گولد" سفیر سابق اسرائیل در سازمان ملل که گفته می شود قرار است مدیر سیاسی بعدی وزارت خارجه اسرائیل باشد، به زبان انگلیسی سخنرانی کرد. هر چند این دو شخص، کشورهایی را نمایندگی می کردند که دشمنان تاریخی هستند، اما پیام آن ها کاملا یکسان بود: ایرن تلاش می کند بر خارمیانه مسلط شود و باید جلوی این کشور را گرفت.»

بر اساس این گزارش، نماینده عربستان در سخنرانی خود، از تغییر حکومت ایران سخن به میان آورده است. بلومبرگ نوشت: «"ماجد انوار اشکی" در سخنرانی خود هشدارهایی را مطرح کرد. او تاریخچه مختصری از ایران از زمان انقلاب سال 1979 ارائه کرده و بر اعمال تروریستی، گروگان گیری و تجاوز ایران، تاکید کرد. او برنامه ای هفت بندی برای خاورمیانه ارائه دارد. اولین موضوع مطرح شده در برنامه "اشکی"، دستیابی به صلح اسرائیل و اعراب بود. دومین مورد نیز "تغییر رژیم" ایران، بود. وحدت بیشتر کشورهای عربی، تاسیس نیروی نظامی منطقه ای کشورهای عربی، شکل گرفتن کردستان مستقل که قسمت هایی از ایران، عراق و ترکیه را دربردارد، نیز در لیست برنامه های پیشنهادی وی بود.»

در ادامه این گزارش آمده است: «سخنرانی نماینده اسرائیل اما کمتر پر آب و تاب بود. او نیز نسبت به جاه طلبی های ایران ابراز نگرانی کرد اما خواستار تغییر حکومت ایران نشد. او گفت "اینکه ما امروز اینجا ایستاده ایم به این معنا نیست که تمامی اختلافاتی که کشورهایمان در طی سال ها داشته اند حل شده است اما امیدواریم که بتوانیم در سال های آینده به طور کامل به آن ها رسیدگی کنیم."»

این پایگاه آمریکایی در رابطه با نشست های مقامات سعودی و صهیونیست آورده است: «پنج نشست دو جانبه عربستان و اسرائیل در 17 ماه گذشته، در هند، ایتالیا و جمهوری چک برگزار شده است. "شیمون شاپیرا" ژنرال بازنشسته اسرائیلی، یکی از شرکت کنندگان در این نشست هاست. وی به خبرنگار بلومبرگ گفت: "ما به این نتیجه رسیدیم که مشکلات مشترک، چالش های مشترک و همچنین پاسخ های مشترکی داریم." آقای "شاپیرا" مشکل مشترک عربستان و رژیم صهیونیستی را فعالیت های ایران در منطقه دانسته و گفته است که دو طرف درباره راه های سیاسی و اقتصادی برای مهار کردن ایران بحث هایی داشته اند اما وی جزئیاتی در این رابطه ارائه نداده است.»

 

***نتیجه نظرسنجی صدای آمریکا درباره ولایت فقیه

اگرچه رحلت حضرت امام خمینی (ره) تلخ ترین اتفاق در دفتر نظام جمهوری اسلامی است، اما به اوج رسیدن "ولایت فقیه" به عنوان یادگار بابرکت او با انتخاب حضرت آیت الله خامنه ای، آن ایام تلخ را به روزهای شیرین بدل ساخت.

در این سالها دشمنان نظام اسلامی و ولایت فقیه با هر توان و ابزاری درصدد ضربه به این جایگاه رفیع بوده اند، که صدالبته راه بجایی نبرده اند.

در همین زمینه و در ایام رحلت امام (ره) و انتخاب مجلس خبرگان رهبری، شبکه های ضدانقلاب همانند بی بی سی و صدای آمریکا، برنامه هایی جهت پیشبرد اهدافشان در دستور کار قرار می دهند.

شبکه صدای آمریکا در برنامه افق با انتشار یک نظرسنجی با این سوال که " جایگاه ولی فقیه را در آینده سیاسی حکومت جمهوری اسلامی چگونه ارزیابی می کنید" نقش ولایت فقیه در ساختار آینده جمهوری اسلامی را در معرض رای مخاطبانش گذاشت.

این شبکه گزینه های ذیل را به عنوان سر فصل نظرسنجی خود قرار داد:

1) استمرار خواهد داشت

2) به شکل کنونی قابل استمرار نیست

3) به نقشی سمبلیک محدود خواهد شد

 اما آنچه جالب توجه است، علی رغم سیاست ضدایرانی این شبکه، 68 درصد مخاطبان گزینه اول یعنی "استمرار نقش فعلی ولی فقیه در آینده سیاسی جمهوری اسلامی" را به عنوان گزینه مطلوب خود انتخاب کردند.

گفتنی است در سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی بنابر اعتراف مسئولان کشورهای غربی "اصل ولایت فقیه" بزرگترین مانع در پیاده کردن نقشه های آنها برای از بین بردن استقلال مردم ایران بوده و بر همین اساس بیشترین تلاش رسانه های معاند جمهوری اسلامی برای باز کردن راه بازگشت دشمن و تلاش برای ضربه به استقلال کشور، در خدشه وارد کردن به جایگاه ولایت فقیه متمرکز گردیده است.

 

***اطمینان هیئت ایرانی در وین درباره رسیدن به توافق هسته ای

شبکه تلویزیون "المیادین" امروز گزارش داد که هیئت ایرانی در وین درباره دستیابی به توافقنامه هسته ای با غرب و افزایش تولید نفت این کشور مطمئن به نظر می رسد.

بنا بر این گزارش، اعضای اصلی اوپک بر ادامه سیاست تولید و حفظ سهم بازار خود تاکید دارند.

حسن یوسف گزارشگر شبکه المیادین گفت: به نظر می رسد اوپک در نشست خود در وین، سطح تولید این سازمان را تثبیت و از پرداختن به مسایل اختلافی خودداری خواهد کرد. اوضاع امنیتی خاورمیانه، مذاکرات هسته ای ایران و نفت شیل از جمله مسایل مطرح در این نشست است.

ماریا وندرهاون مدیرعامل آژانس جهانی انرژی درباره کاهش صادرات نفت عراق به علت جنگ در این کشور هشدار داد.

در ادامه این گزارش آمده است: در برابر بی اعتمادی به تولید نفت عراق، تهران درباره دستیابی به توافقنامه هسته ای با غرب مطمئن به نظر می رسد و امیدوار است با امضای این توافقنامه، صادرات نفت و سهم ایران از بازار جهانی افزایش یابد. به نظر می رسد اوپک در خارج کردن نفت شیل از بازار ناکام مانده است. سیاست عربستان در خودداری از کاهش تولید باعث کاهش تولید نفت شیل در آمریکا نشد. با ادامه تولید نفت شیل و اصرار اعضای اوپک بر تثبیت تولیدشان و ورود نفت خام بیشتری از طرف ایران به بازار، پیش بینی می شود مازاد عرضه در بازارهای جهانی نفت افزایش یابد و روند افزایش بهای نفت متوقف شود.

 

 ***پاسخ سید حسن نصرالله به اتهامات علیه ایران

شبکه "المیادین" گزارش داد که سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در مراسمی که به همت جمعیت کشاف المهدی(ع) برگزار شد درباره موضوعات سیاسی، داخلی، منطقه‌ای سخنرانی کرد.

نصرالله در بخشی از سخنرانی خود درباره داعش گفت: نکته عجیب این است که بیش از یک سال از ظهور داعش می گذرد، بحث و بررسی درباره این که داعش ساخته و پرداخته چه کسی است مطرح شد، ما در زمان گمراه سازی رسانه ای و سیاسی بسیار گسترده ای قرار داریم.

باید توضیح دهیم که هنگام رخ دادن دو انفجار اخیر در عربستان،‌ برخی رسانه ها متهم کردند که داعش در پس این انفجارها و ایران هم در پس آن قرار دارد. آیا عاقلانه و منطقی است که جمهوری اسلامی ایران که متهم به نشر تشیع و هر آنچه مربوط به شیعیان است، حامی داعش باشد؟

نصرالله افزود: رزمندگان شجاع و کسانی که به ایمان و فداکاری آنها ایمان داریم و کسانی که شهید و مجروح تقدیم کردند، همان آنها هستند که اکنون در این کوه های مرتفع می جنگند این اتهام هیچ دلیل و پایه و اساسی ندارد، بر خلاف عقل و منطق است،‌ همچنین متهم کردن اسد به حمایت از داعش هم مساله عجیب و غریبی است و از امور مضحک است، بیان ایده این که من داعش را تاسیس کردم، هم بسیار سخیف و بی اساس است.

 

***بمباران شمال شرق کربلا در پی نقض حریم هوایی عراق توسط عربستان

سایت "السومریه نیوز" گزارش داد:«یک روز بعد از نقض حریم هوایی منطقه النخیب در شمال شرق کربلا توسط عربستان، این منطقه مورد حمله موشکی و خمپاره ای قرار گرفت.»

برپایه این گزارش؛ "الزاملی"رئیس کمیته امنیت و دفاع عراق از حمله به النخیب با کاتیوشا و خمپاره خبر داد و از عربستان و ائتلاف آمریکایی خواست تا نسبت به این مسئله توضیح لازم را بدهند.

الزاملی در ادامه گفت: این حادثه یک روز بعداز نقض حریم هوایی النخیب توسط جنگنده های سعودی صورت گرفته است.

لازم به ذکر است رسانه های سعودی اخیرا ایران را متهم کرده اند که سامانه موشکی در النخیب به سوی عربستان مستقر کرده است.

منطقه النخیب از مناطق شمال شرقی کربلا و در 100 کیلومتری مناطق شمالی عربستان در مرز با عراق قرار دارد. نیروهای مردمی و سپاه بدر در این منطقه پایگاه های نظامی خود را برای مبارزه با داعش مستقر کرده اند.

 

***حمله تروریستی در پایتخت عربستان

سایت شبکه خبری المسیره گزارش داد: «دو نظامی عربستانی در پی انفجار یک کمربند انتحاری در یک خودروی نظامی کشته شدند.»

بر پایه این گزارش؛ این خودرو در پایگاه نظامی «تویلق» واقع در منطقه جازان در نزدیکی مرزهای یمن قرار دارد.

در همین حال هم منابع محلی عربستان اعلام کردند یک گشتی امنیتی سعودی در ریاض پایخت این کشور مورد حمله قرار گرفت است.

این منابع به هویت فرد یا افراد مهاجم اشاره‌ای نکرده اند. در این حمله راننده گشتی زخمی شده است.

در دو هفته گذشته، روزهای جمعه عربستان شاهد حملات تروریستی بوده که به کشته شدن 25  سعودی و زخمی شدن ده ها تن دیگر انجامید.

 

****جنگ آبی علیه مردم عراق

شبکه عراقی سومریه نیوز امروز با انتشار تصاویری گزارش داد که  بسته شدن سد رمادی به دست عناصر گروه تروریستی داعش، باعث کاهش شدید آب رودخانه فرات شد.

تصاویر منتشر شده از رود فرات در مناطق الخالدیه و الحبانیه در استان الانبار بیانگر کاهش بسیار شدید آب رودخانه است.

این رسانه عراقی تاکید کرد که گروه تروریستی داعش قصد دارد از طریق بستن سد رمادی، آب هزاران خانواده را قطع کند و زمینهای کشاورزی که در مجاورت رود فرات قرار دارد نابود کند.

 

***رژه گردان کودکان داعشی موسوم به "فرزندان ابوبکر البغدادی"

سایت خبری "دویچه وله" گزارش داد: «شاهدان عینی در موصل گفتند داعش با وادار کردن کودکان و نوجوانان به ملحق شدن به تشکیلات نظامی آنها را برای جنگ آماده کرده است.»

بر پایه این گزارش؛ شاهدان عینی گفتند داعش در نظر دارد فردا هزار تن از کودک و نوجوان که سن آنها بین 11الی 16سال است در مراسم رژه رونمایی کند.

این کودکان و نوجوانان که دوره نظامی و آموزش اعتقادات تکفیری را طی 6ماه گذرانده اند، به گردان "اشبال البغدادی" (فرزندان شجاع البغدادی) مشهور هستند.

 

***سلاح سنگین ترکیه به دست "الحشد الشعبی" رسید

سایت السومریه نیوز گزارش داد:«سخنگوی نیروهای بسیج مردمی موسوم به الحشد الشعبی از تحویل 5خودروی زرهی از ترکیه خبر داد.

برپایه این گزارش؛ این کمک تسلیحاتی در راستای همکاری بین المللی با بسیج مردمی عراق صورت گرفته است.

لازم به ذکر است این کمک تسلیحاتی ترکیه خط بطلانی بر ادعاهای عربستان و همپیمانان عربی است.

رسانه های سعودی الحشد الشعبی که متشکل از نیروهای شیعی و بعضا سنی می باشد را تروریست خوانده است.

عربستان بارها از طریق رسانه های وابسته به ریاض و دیگر رسانه های حامی تروریسم الحشد الشعبی را به جنایت جنگی متهم کرده است.

 

***تبعیض جنسیتی در صنعت نشر جهانی

«نیکولا گریفیث» نویسنده تحسین‌ شده انگلیسی با بررسی برندگان 6 جایزه معتبر ادبی جهان شامل پولیتزر‌، من بوکر‌، جوایز ملی کتاب و جوایز ملی مجمع منتقدان کتاب در 15 سال اخیر به این نتیجه رسیده که کتاب‌هایی که محوریت روایت آن‌ها یک مرد است، شانس بیشتری برای کسب این جوایز را دارند.

وی با بررسی جنسیت برندگان و همچنین شخصیت اصلی داستان،به این نتایج دست یافته است که به عنوان مثال زنان نویسندگی هیچ یک از 15 کتاب برنده این جایزه که از زاویه دید یک زن و یا دختر نوشته شده است، را برعهده نداشته‌اند.

در جوایز کتاب «من بوکر» از سال 2000 تا 2014، 9 جایزه به کتابی نوشته مردان و درباره مردان‌، سه جایزه به نویسندگان زن برای کتابی درباره مردان، تنها دو جایزه به نویسندگان زن برای کتابی درباره زنان و یک جایزه به کتابی از یک نویسنده زن درباره مردان و زنان اعطا شده است.

این پژوهش همچنین نشان داد که هرچه یک جایزه از لحاظ اعتبار‌، مبلغ مالی و تاثیرگذاری سطح بالاتری داشته باشد، ‌احتمال اعطای آن به نویسندگان بزرگسال زن کمتر است. گریفیث در این‌باره گفت: این می‌تواند تنها دو معنی داشته باشد: یا زن‌ها هم‌جنس‌های خود را سانسور می‌کنند و یا آن‌ها که داوری جوایز ادبی را برعهده دارند از زن‌ها می‌ترسند، متنفرند و یا زن‌ها به نظرشان خسته‌کننده می‌آیند. مسلما این نتایج حاکی از آن است که دیدگاه‌های زنان غیرجذاب و بی‌اهمیت جلوه کرده است.

 

***موتورهای جستجو‌گر دجال‌اند و بکارگرفتن آنها حرام است!

به گزارش روزنامه القدس العربی؛ "مصطفی العدوی" از مفتی های مصری فتوا داده که استفاده از موتورهای جستجوگر و پایگاه های الکترونیکی حرام است.

برپایه این گزارش، این مفتی مصری گفته موتورهای جستجوگر هنگام بکارگرفتن آنها کلید‌واژه‌ها را به سرعت برای کاربر روی صفحه می آورند. این مسئله نوعی پیشگویی و کهانت بوده که در اسلام حرام است!

وی اظهار داشت موتورهای جستجوگر مانند دجال به پیشگویی می پردازند و کلید‌واژه ها را برای جمله مورد نظر به سرعت در اختیار کاربر قرار می دهند.

این فتوا موجی از واکنش ها و اعتراضات کاربران شبکه های اجتماعی را به دنبال داشته است.

 

***فتوای کمیته شرعی داعش درباره "کبوتر‌بازی"

کمیته شرعی داعش در بیانیه ای پرورش کبوتر بالای پشت بام ها که در اصطلاح عامیانه به کبوتربازی موسوم است را ممنوع و حرام اعلام کرد.

برپایه این گزارش؛ طبق این بیانیه افراد متخلف به زندان، شلاق و جریمه نقدی محکوم خواهند شد؛ چرا که کبوتربازی با روح اسلام سازگار نیست!

کمیته شرعی داعش موسوم به "حسبه" کبوتر بازی را مایه تلف کردن وقت، مزاحمت نوامیس مردم و آزار همسایگان و فراموشی یاد خدا عنوان کرد.

برخی منابع خبری هم گفته اند ممنوع شدن کبوتربازی به بکارگیری کبوترها در انتقال سیگار و نامه در مناطق اشغال شده توسط داعش ارتباط دارد.

 

***بیماری هایی که با هندوانه درمان می شوند

دکتر مینا عبدالهی دانشجوی دکتری تخصصی علوم تغذیه، دانشگاه علوم پزشکی تهران خبرنگاران گفت؛ این میوه در ردیف میوه جات غنی از لیکوپن قرار دارد. لیکوپن برای سلامت قلب و عروق و استخوان مهم است. لیکوپن از آنتی اکسیدان هاست که بخاطر توانایی در خنثی سازی رادیکال های آزاد، باعث پیشگیری و درمان سرطان پروستات نیز می گردد.

اخیرا محققان توجه شان به محتوای سیترولین هندوانه جلب شده است. سیترولین اسیدآمینه ای است که معمولا بوسیله ی کلیه ها و سایر اندام ها به اسیدآمینه ی آرژنین تبدیل می شود.

هر لیوان هندوانه حاوی 250 میلی گرم سیترولین است. سیترولین در بدن به سرعت به آرژنین تبدیل می شود. طبق تحقیقات جدید مصرف آب هندوانه قبل از فعالیت بدنی شدید به کاهش ضربان قلب و درد عضلات کمک می کند و این به خاطر سیترولین موجود در آن است.

همچنین مصرف هندوانه به سلامت قلب و کاهش فشار خون در افراد چاق و میانسال و زنان بالای 40 سال کمک می کند.

بیشتر افراد بر این باورند که هندوانه حاوی آب زیاد است و ارزش تغذیه ای کمی دارد. اما 300 میلی لیتر آب هندوانه در حدود یک سوم نیاز روزانه به ویتامین A و C و همچنین 9% نیاز روزانه به پتاسیم را تامین می کند.

ویتامین A و ویتامین C موجود در هندوانه، آن را به میوه ای بی نظیر برای التهاباتی كه در بیماری هایی مثل آسم، تصلب شرائین، سرطان روده و التهاب مفاصل وجود دارد تبدیل کرده است.

پتاسیم موجود در هندوانه به کنترل ضربان قلب و فشار خون کمک می کند و برای جلوگیری از سکته ی قلبی مفید است. همچنین این میوه حاوی ویتامین های محلول در آب، از جمله ویتامین B6و تیامین (B1) و ویتامین C و ماده معدنی منگنز است. مصرف مواد غذایی حاوی ویتامین C به مقاومت بدن در برابر عوامل عفونی کمک می کند و رادیکال های آزاد را ازبین می برد. منگنز برای عملکرد آنزیم های آنتی اکسیدانی بسیار حائز اهمیت می باشد.

 

*** 13تن  آب برای تولید یک تلفن همراه هوشمند

انجمن «دوستان زمین» در گزارشی ضمن هشدار از مصرف بی رویه آب و مواد معدنی برای تولیدات صنعتی، اعلام کرد که برای ساخت یک دستگاه گوشی تلفن همراه هوشمند 13 تن آب مصرف می شود. در مطالعات بعمل آمده از سوی این انجمن که متشکل از شبکه سازمان های محیط زیستی در 74 کشور جهان است، اعلام شد که تولیدات صنعتی از قبیل کفش، تلفن همراه هوشمند و لباس تاثیر بسزایی در محیط زیست دارند.

بر اساس این گزارش برای ساخت باتری، شارژر، ال ای دی و مدار برای تولید یک تلفن همراه هوشمند 13 تن آب و 18 متر مربع خاک (شامل مواد معدنی) مصرف می شود که تاثیر زیادی بر محیط زیست دارد. این انجمن اعلام کرد که بازار جهانی مواد کمیاب تحت سلطه چین است، محلی که تاثیرات محیط زیستی برای استخراج این مواد بسیار بالا است و زباله هایی تولید می شوند که شامل درصد بالایی از آرسنیک، باریم، کادمیوم، سرب، سولفات و فلوریدها است.

این انجمن از صنایع تولیدی خواست که توجه بیشتری به تاثیرات منفی انیدرید کربن ناشی از تولیداتشان بر محیط زیست و همچنین سایر شاخص های مهم مانند مصرف منابع آبی و خاک کنند. انجمن دوستان زمین افزود: برای تولید یک جفت چکمه چرمی نیز 14 و نیم تن آب و 50 متر مربع خاک مصرف می شود در حالی که برای تولید یک تی شرت 4 تن آب و چهار متر مربع خاک و برای تولید یک شکلات کاکائویی نیاز به یک و نیم تن آب و 2 و نیم متر خاک نیاز است.

به عقیده این انجمن ، تفاوت در مصرف منابع طبیعی به نوع بسته بندی و انتخاب مواد آن نیز بستگی دارد. برای مثال حدود 20 درصد از آب و خاک مصرفی در بخش تولید لباس، بخاطر مواد استفاده شده در بسته بندی آن است در حالی که 84 درصد از خاک مصرف شده برای تولید اسباب بازی به بسته بندی آن مربوط است.

***2 خبر نقل و انتقالاتی برای پرسپولیسی ها

خبر و یا شایعه حضور سید جلال حسینی در پرسپولیس برای فصل جدید شاید خبر تازه ای برای هواداران این تیم نباشد اما مسئله این است که از وقتی چنین خبری منتشر شده در باشگاه پرسپولیس کسی بابت این مسئله واکنشی نشان نداده و حتی خود سید جلال حسینی نیز در قبال این خبر موضعی نگرفته است.

در این خصوص محمد حسین نژاد فلاح قائم مقام باشگاه پرسپولیس این طور در مورد سید جلال حسینی و حضورش در پرسپولیس پاسخ داد:

«قطعا سید جلال حسینی یکی از افراد پرسپولیسی است که ما به او علاقه داریم و قطعا خود او هم علاقه دارد که به پرسپولیس بیاید. باشگاه پرسپولیس هم قطعا راه را برای بازگشت او فراهم می کند و شاید تنها مانعی که باعث شود او دوباره پیراهن این تیم را برتن نکند مسائل مالی است. ما می خواهیم که سید جلال در مذاکراتش با ما عرف پولی باشگاه های ایرانی را رعایت کند. پرداختی ما باید متعارف با سایر پرداختی های باشگاه باشد. و البته امیدواریم که بتوانیم با حسینی به توافق برسیم.»

دیگر خبر نقل و انتقالاتی سرخ ها، باشگاه پرسپولیس با هرگونه جدایی مهاجم تیم خود به کشورهای عربی مخالفت کرد.

  درحالی که رسانه های عربی خبر از توافق مهدی طارمی با باشگاه القادسیه کویت داده بودند و حتی در اخبار آمده بود که این مدیران این تیم کویتی با باشگاه پرسپولیس به توافق رسیده محمد حسین نژاد فلاح قائم مقام باشگاه پرسپولیس در این زمینه اظهار داشت: من هم این خبر را شنیدم اما اصلا چنین چیزی صحت ندارد. من اصلا موافق جدایی طارمی و به خصوص پیوستن او به تیم های عربی نیستم. من به طارمی علاقه دارم و اصلا نمی گذارم که او از پرسپولیس جدا شود.

 

***صادقیان در انتظار تصمیم پرسپولیس!

هافبک جنجالی سرخپوشان که فصل خوبی را پشت سر نگذاشت و با تصمیم برانکو از پرسپولیس کنار گذاشته شد، در اینستاگرامش نوشت: «یک چند وقتی درگیر بودم، از پرسپولیس هم که خبری نشده فعلا، می‌خوام بگم من دارم تلاش می‌کنم. به خاطر شماها، ولی متاسفانه کسی نیست که باش حرف بزنم. عشقین، دوستون دارم.»

 

*** پیامی تازه از بهروز رهبری‌فرد درباره مزایده، پرسپولیس

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس در اینستاگرامش نوشت: ««چند شب هست ما كه ديگه خجالت‌زده و شرمنده هواداران عزيز شديم. اميدوار بوديم كه مسوولان محترم اينبار ديگه قصد دارن يك تصميم جهادي واسه تيم مظلوم پرسپوليس و استقلال بگيرن. وقتي ديديم حاج حسين با اون انرژي مثبت و همت عالي اومد وسط ميدون و مردم هم اينجوري از اومدنش استقبال كردن دلمون خيلي قرص شد و ماهم در حد توان و بضاعتي كه داشتيم حمايت كرديم و منتظر اتفاقات قشنگ بوديم. حتي اينو ميدونستيم كه شرايط پرسپوليس با اينهمه هوادار با بقيه تيمها فرق ميكنه و مسوولان حق دارن خيلي خيلي تمام موارد رو بررسي كنن اما نكردن يا اگه كردن و دليلي داشتن اين حق هوادار بود كه بدونن به چه دليلي فرد مورد وثوقشون كه بارها و بارها برادريشو به كل ورزش و جوانان مملكت ثابت كرده بود رد صلاحيت شده، ولي هيچي نگفتن و دل مارو شكستن. نميدونم شايدم اونها صلاح كار رو بهتر از ما ميدونن اما تو اين چند شب هرچي با خودم كلنجار ميرم نمي‌تونم به يك دليلي برسم كه ارومم كنه. اين چه بازي بود، ايا واقعا قصد و نيت بعضي اقايون نابود كردن محبوبترين پديده اجتماعي جامعه هست. اخه به چه دليل. اين نميتونه باشه، اما ايا برايند اين بازي مسخره اين نبود كه نه تنها تيممون از اين بلاتكليفي و بي صاحبي در نيومد هيچ يه كاري با حسين هدايتي و اعصاب و ابروش كردن كه ديگه به حق خانوادش و دوستانش ازش خواستن براي هميشه قيد ورزش و فوتبال و پرسپوليس رو بزنه، تا ارامش به زندگيش برگرده و از اين به بعد ديگه حتي نميتونيم دلمون قرص باشه كه مديران انتسابي و بعضا كم لياقتي كه بالاسر تيممون ميذارن از كمكهاي مالي بدون منت حاجي برخوردار باشن و اين يعني واي بر ما و تيم مظلوممون. ايا واقعا حق اين هوادار ميليوني كه جرمشون عشق به تيمشون هست اين بود. ايا حسين هدايتي كه همه تداركات لازمه رو براي بستن يك تيم افسانه اي ديده بود و حتي قصد اوردن رونالدينيو برزيلي رو به پرسپوليس داشت و كارهاشم كرده بود امروز بايد قهر كنه و در حرم امام هشتم از اقا بخواد جواب كساني رو كه باهاش اينكارو كردن و دل اونو مردم رو شكستن خودش يجوري بده كه تا اخر عمرشون شرمنده زن و بچشون بشن. واي بر شما كه چه كرديد با دل اين هوادار. ولي اينو بدونيد مملكت ما يه رهبر داره كه حرفش فصل الخطابه و بترسيد از اون روزي كه خود اقا از اين نامهربوني كه در حق مردم كشورش كرديد گوشتونو بگيره و حتما وقتي اينهمه بي لياقتي و خيانت رو ديدن و بهشون ثابت شد شما كه هيچ بزرگتر از شمارو هم ادب خواهند كرد.»»

 

***سرقت میلیونی از طریق پیامک "شما برنده شدید"!

فردی كه با ارسال پیامك های دروغین تحت عنوان برنده شدن در قرعه كشی اقدام به كلاهبرداری و سرقت از حساب شهروندان به مبلغ 500 میلیون ریال كرده بود ، توسط پلیس فتا استان اصفهان شناسایی و دستگیر شد.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان در تشریح این خبر گفت:در پی شكایت یكی از شهروندان مبنی بر اینكه فردی با فریب وی مبلغ 25 میلیون ریال از حسابش سرقت كرده است ، بررسی موضوع در دستور كار این پلیس قرار گرفت.

سرهنگ " مرتضوی" افزود :شاكی در اظهارات خود بیان داشت پیامكی توسط شماره ای ناشناس دریافت نمودم كه در آن عنوان شده بود مبلغ 20 میلیون ریال در قرعه كشی برنده شده ام، وسوسه شدم و با آن شماره تماس برقرار كردم كه بعد از تماس سارق با ترفندی خاص اقدام به سرقت از حسابم كرد.

این مقام انتظامی بیان داشت:با بررسی های انجام شده در فضای مجازی متهم شناسایی وپس از هماهنگی با مقام قضائی ماموران پلیس فتا وی را دستگیر كردند.

رئیس پلیس فتا استان گفت:متهم در تحقیقات به عمل آمده به كلاهبرداری از 5 نفر دیگر به مبلغ 500 میلیون ریال اعتراف كرد وپس از تشكیل پرونده به مراجع قضائی تحویل داده شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مستضعف IR ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
    0 0
    کاری که با حرم امام کردند و چنین مجلل در اوردند تیشه زدن به آرمانهای امام بود که هیچوقت به انجام چنین کارهایی راضی نبود مردم امام را با همان سادگی دوست داشتند و میدانستند واقعاً حامی محرومان است ولی مسئولین فعلی زبانشان در حمایت از مستضعف هست ولی اعمالشان خلاف این است برای پرداخت یارانه نا چیز زمین و زمان را به هم میبافند ولی این ولخرجیها را با نام اسلام توجیه می کنند که افکار عمومی این را نمی پذیرد